כיצד נתאים את העסק לזמן מלחמה?
המאמר הבא הוא השלישי בסדרת המאמרים שהכנו לכם בתקופת המלחמה.
הוא עוסק בהתאמות שאתם יכולים לבצע בעסק שלכם בכדי להימנע מקיפאון ולהמשיך לקיים את הפעילות העסקית ולתרום את חלקכם לחיזוק המורל והחוסן הלאומי, בזמן מלחמה.
במאמר הראשון בנינו תודעת שפע וביססנו את מעמדנו כעסק יציב, מחושל וחיוני בזמן מלחמה, בהמשך, עסקנו בחשיבות שגרת הפרסום והשיווק של העסק גם ובעיקר בזמן המלחמה, כעת נתמקד בהתאמת העסק שלכם באופן בו תמקסמו את ההכנסות, תמצמצו הוצאות ותגבירו את נוכחותכם בתודעה הקולקטיבית בקרב ציבור הלקוחות שלכם כעסק חיוני ונגיש בזמן מלחמה.
העסק שלכם נולד מתוך חלום לעזור ולתרום בתחום בו אתם מומחים, הוא בא להגשים חזון ולהתקיים בתודעה של ציבור הלקוחות שלכם מעבר לשירותים והמוצרים, כעסק עם ערך מוסף.
אלה הנכסים היקרים ביותר שלכם והם לא נעלמים בזמן מלחמה, חלום לא מתפוגג וחזון לעולם אינו נגמר, אתם יכולים לממש אותם ולהתגשם בהצלחה רבה, גם ובעיקר בזמנים מאתגרים, על ידי גמישות, יצירתיות, החייאת החזון והתאמת השירותים והפעילות העסקית שלכם לנסיבות החדשות.
במאמר הבא נביא לפניכם רעיונות שיכולים להפוך משבר להזדמנות, לפרוץ את גבולות העסק שלכם רחוק ממה שחלמתם עליו ולהפוך את העסק שלכם לחלק מהמרקם שנבנה סביב הלקוחות שלכם בעת המאתגרת הזו.
- מרחב וירטואלי – העבירו את הפעילות העסקית למרחב הווירטואלי, במידה ואתם מוכרים מוצרים, פתחו חנות וירטואלית, במידה ואתם נותני שירותים עברו לזום במקום לקיים פגישות פנים אל פנים.
- שיתופי פעולה – מומלץ ליזום שיתופי פעולה עם עסקים בעלי שירות משלים לזה שאתם מספקים ובכך ליצור נטוורקינג , רשת שתספק ללקוח מענה מקיף ולכם, יתרון עצום על פני המתחרים.
הדבר ישדר סולידריות, אחווה ואווירת one Stop Station – למשל אם יש לכם עסק של צילום, צרו שיתופי פעולה עם מאפרות ועם בעלי סטודיו או מעצבי פנים, ויחד תספקו כיסוי מושלם לחוויית צילום מושלמת. - עדכניות – דאגו שיש לכם אתר עסקי מעודכן, בלוג, נוכחות בפלטפורמות חברתיות, מענה וזמינות לפניות שהמידע עדכני ומותאם מידי יום, שמרו על קשר יום יומי והעבירו מסר להעלאת המורל.
- מענה אישי – צרכים שונים וחדשים עלולים לצוף ולעלות בזמן מלחמה, חשוב שתבואו עם גמישות רבה ונכונות לאתגר לתת מענה לצרכים חדשים.
- שימור לקוחות – אל תשכחו את הלקוחות הקיימים שלכם, שריינו מסגרת זמן ונתח של תשומת לב לפעילות שימור הקשר מולם גם בזמן שאתם נחשפים ללקוחות חדשים.
- תרומת העסק למאמץ – עדכנו את התרומה שהעסק נותן למאמץ המלחמתי, שתפו על עובדים שלכם שגוייסו למילואים, צלמו סרטון מהשטח, פרסמו תרומה או יוזמה שלכם לכוחות הביטחון ומשפחותיהם, הדבר יעורר קרבה אוטומטית וימצב את מקומכם כעסק מועדף בתחומכם על פני אחרים שלא עושים זאת.
- ערך מוסף – ספקו ערך מוסף לשירות או המוצר שאתם מוכרים על ידי הדרכות, מפגשים וירטואליים, סרטונים, תקצירים ומדריכים ממותגים על ידי העסק שלכם.
- מיתוג ברוח הזמן – שלבו סמלים בעלי קונצנזוס והסכמה רחבה במסעות הפרסום שלכם בכדי לייצר זהות ושותפות גורל, למשל, דגל ישראל, סמל המדינה, יחד עם הלוגו העסקי שלכם.
לסיכום
ההתאמות שתבצעו בעסק לרוח התקופה, עשויות להוביל לפריצת הדרך שאליה ייחלתם זמן רב ואפילו להתרחבות עסקית ושיתופי פעולה שלא חשבתם עליהם קודם, מילת המפתח היא יצירתיות וגמישות מחשבתית.